Naisille avausvoitto !

10.7.2021

Kumurin naisten peliotteet kehittyvät ja joukkueen ensimmäinen voitto näki päivänvalon helteisessä Hämeenkyrössä.

Sastamalan Kumurin naiset nappasivat historiansa ensimmäiset sarjapisteet ja voiton lauantaina Hämeenkyrössä pelatussa naisten aluesarjaottelussa. Historiaan jäävät voittolukemat kirjataan helteessä 2-0 (6-4, 10-8).

Sen teet mihin uskot. Tämä vanha totuus oli jälleen paikallaan ja Kumurin naiset toteuttivat sen. Heinäkuun alussa joukkue oli lähellä ensimmäisiä sarjapisteitä Hämeenkyrössä, mutta hävisivät ottelun lopun notkahduksella. Jo tuolloin kentällä loppuverryttelyssä joukkue kuitenkin päätti, että jo seuraava koitos muuttaa suunnan. Tämä myös toteutui.

Ensimmäinen jakso eteni joukkueilta tuttuun tapaan hyvin tasapäisesti. Ratkaisevan käänteen esitti kolmannella sisävuorolla Virpi Lehto, joka puhkaisi takakentän kunnarilla ja tavallisella juoksulla. Jo aiemmin Virpi oli lyönyt pari juoksua. Samalla joukkueen takkuisesti alkanut ulkopeli tiivistyi ja tukki kotijoukkueen mahdollisuudet.

Toisella jaksolla Kumuri aloitti sisällä vahvasti kahdella juoksulla, mutta vastaavasti ensimmäinen ulkovuoro muistutti enemmän kaaosta. Räpsä taikoi taululle Kumurin avustamana yhtäkkiä 6-2 johdon ja peli näytti kotikatsomolle jo liian hyvältä.

Kumuri suoritti pariin otteeseen vaihtorulettia ja sai otteen pelistä. Varsinkin lukkariksi tullut Saara Peurala "alkoi äyskäröidä vettä uppoavasta veneestä" siihen tahtiin, että kurssi muuttui. Linda Kaasalaisen syöksyjuoksu kasvatti taistelutahtoa ja viimeisessä vuorossa Kumuri oli jo kirinyt johtoon perin epätoivoiselta näyttäneessä tilanteessa. Viimeiseen ulkovuoroon joukkue punoi juonia aikalisälläkin ja jätti nyt Räpsän nuolemaan näppejään.

Ensimmäisen jakson sankari oli eittämättä Virpi Lehto. Hän löi koko pelissä viisi juoksua ja oli sisäpelissä joukkueensa paras, tuotujakin juoksuja peräti neljä. Kiikoisten etenijäkaksikko Julia Ruisniemi ja Laura Mäkitalo toivat kolme juoksua kumpainenkin. Kaksi juoksua löivät Inge Nieminen ja Tiina Tuomisto.

Kumurin parhaana palkittiin Saara Peurala, joka varmoilla otteillaan loi luottamusta joukkueen peliin heikolla hetkellä. Toisen palkinnon nappasi ulkokentällä roimasti töitä tehnyt ja palloja kerännyt Satu Kunnari, joka myös toi kaksi juoksua.

- Voittoa voi nyt kuvata hyvin koko joukkueen voitoksi. Tämä oli tavallaan kasvutarina. Edellisestä pelistä ja eilisestä viimeistelytreenistä jo näki, että nyt ollaan tosissaan. Tämä voitto nostaa meidät henkisesti aivan uudelle tasolle, iloitsi Kumurin naisten peliä johtanut Mika Mikola.

Seuraavaksi Kumurin naiset pelaavat jo torstaina 15.7. Ulvilassa. Ja maanantaina 19.7. joukkue puolestaan kohtaa Ulvilan Pesä-Veikot Varilan kentällä.