F-junnujen kaudella hieno päätös Loimaalla

12.9.2021

F-ikäiset päättivät pesiskesänsä Loimaan upealla pesiskentällä.

Kumurin F-ikäisten joukkue perustettiin vasta kesäkuussa pesiskoulun jatkeena. Kerran viikossa harjoitellut joukkue on osallistunut pienpesisturnauksiin. Toisaalta joukkuetta voisi jo jo nimittää monikkomuotoisena joukkueiksi, sillä toisen kerran ryhmä osallistui pienpesisturnaukseen kahden joukkueen voimin. Tällä kertaa kohdattiin aivan uusia tuttavuuksia Pirkanmaan ulkopuolelta, kun pelikesä päättyi nyt sunnuntaina Loimaalla pelattuun kauden viimeiseen pienpesisturnaukseen.

Toinen joukkueista kohtasi ensin kotiseura Loimaan Palloilijoiden F-tyttöjoukkueen. Peli oli hyvin tasainen ja jännitystä riitti aivan viimeisiin palloihin saakka. Kumurin voitto tuli lopulta juoksuin 17-15. Toinenkin peli oli lähes yhtä jännittävä. Pöytyän Urheilijoiden F-tyttöjoukkue kaatui juoksuin 20-17.

Toisen joukkueen pelitulokset olivat paljon selvemmät. Jokioisten Koetus Junioreiden F-pojat ottivat voiton Kumurista juoksuin 19-10. Vastaavasti Säkylän Pesäsudet taipuivat Kumurin lyöntimyllyssä juoksuin 23-11.

Loimaalla kaikki pelaajat esittivät hienoja otteita. Myös palkintoja jaettiin kauden päätteeksi auliisti. Kumurin pelaajista huomion saivat Johannes Laaninen, Lauri Pajamäki, Mikael Sulasuo, Peetu Tuomisto, Olivia Ojala, Sofia Ylijoki, Taito Aoki ja Lukas Venetti.

Kumurin F-ikäiset pelasivat kesän aikana 12 ottelua, joista kertyi kymmenen voittoa. Voittojen ohella ilon aiheena oli eittämättä pelaajien innostus ja melkoinen kehittyminen.

Vaikka pienpesisturnaukset jo päättyivät, F-ikäisten kauden tärkein peli on vielä edessä. Kumurin seurapäivä lauantaina 25.9. alkaa klo 10.00 Varilassa F-junnujen ja heidän vanhempien välisellä kohtaamisella.