Kumuri saa isännöidä E-ikäisten Itä-Länsi tapahtumaa

1.3.2022

Tuomas Laaninen sai viilettää viime syksynä E-ikäisten Lännen paidassa Espoossa.

Pesäpalloliiton Eteläinen alue on myöntänyt Sastamalan Kumurille alueen E-ikäisten Itä-Länsi tapahtuman järjestelyoikeuden. Pelipäivä on sunnuntaina 11.9.

Tapahtuman myöntöperusteissa on huomioitu Kumurin aktiivinen asenne ja noste harrastajamäärissä ja ennen kaikkea Sastamalaan kesällä tuleva uusi tekonurmikenttä.

Päivän aikana tullaan pelaamaan kolme ottelua: E-tyttöjen, E-poikien pelisarjan ja E-poikien kilpasarjan pelit. Pesäpalloliiton Eteläisen alueen tapahtumaan pelaajia kootaan kaikkiaan 46 joukkueesta Haminasta Laitilaan -akselilta. Eteläiseen alueeseen kuuluu siis esimerkiksi Varsinais-Suomi, Uusimaa, Pirkanmaa, Kymenlaakso, Päijät- ja Kanta-Häme.

- Päivä tulee olemaan meille suuri haaste, seuran lyhyen historian merkittävin pesistapahtuma, iloitsee Kumurin puheenjohtaja Sami Ristimäki.

Lisää tapahtumasta kuulemme kevään ja kesän aikana. Seura kaipaa ainakin melkoisen määrän talkooväkeä, joten olettehan kaikki kuulolla.

Viime syksynä vastaavissa tapahtumissa Kumurin värejä edustivat Tuomas Laaninen E-poikien pelissä Espoossa ja Jutta Hirvonen D-tyttöjen pelissä Hämeenkyrössä. Ruskon pelikentällä C-poikien pelissä kentän parhaana palkittiin Kumurin kasvatti Arttu Kunnari. Lue viime kesän vastaavista tapahtumista Kumurin uutisesta.