Puulaakipesis siirtyy uudelle tekonurmikentälle

8.7.2022 klo 08

Viime kesän päätteeksi mestaruuskannua nosti KiiMa.

Kesällä 2022 Sastamalan puulaakipesistä pelataan seitsemän joukkueen voimin. Sastamalan puulaakipesiksen pesiksen pelaajat pääsevät ensi kertaa pelaamaan puulaakia uudella Varilan tekonurmikentällä.

Viime kauden kahdeksasta joukkueesta yksi jäi pois, mutta muuten ilmoittautuneiden poppoo on sama tuttu. Pelaamassa ovat Epävarmat Jossittelijat, KiiMa, Kiikan Riento, Mouhijärven Urheilijat, Nurmeksen Sep-pot, Pesis-Ukot ja TPT.

Puulaakikausi starttaa torstaina 4.8. seuraavilla peleillä:

klo 18.00 Pesis-Ukot - Nurmeksen Sep-pot
   klo 19.15 KiiMa - Kiikan Riento

Viime kausina pelipäivinä ovat olleet tiistai ja torstai, mutta seuratoiminnan kasvaessa Kumurilla ei ole mahdollisuutta käyttää kahta arki-iltaa puulaakipesikseen kiivaimmassa peli- ja harjoituskaudessa. Siksi puulaakin pelipäivät ovat tänä kesänä torstai ja sunnuntai.

Uusi kenttä tuo myös yhden uuden sääntömuutoksen puulaakiin tälle kesälle. Kentässä on valmiina etulaittoman rajana etukaari, joka tästä lähtien toimii myös puulaakipelien etulaittoman rajana.

Runkosarjan jälkeen neljä parasta joukkuetta pelaavat vielä lopputurnauksen lauantaina 17.9. jolloin ratkeaa kesän 2022 Sastamalan puulaakin mestarijoukkue.

Puulaakin otteluohjelma löytyy tästä liitteenä.

Liitteet