Kumurilta neljä edustajaa alueen Itä-Länsiin

29.8.2022

Jutta Hirvonen, Tommi Joensuu, Joel Teittinen ja Pihla Joensuu edustavat Sastamalan Kumuria sunnuntaina 11.9. alueen Itä-Länsi tapahtumissa.

Pesäaplloliiton eteläinen alue pelaa sunnuntaina 11.9. oman alueen Itä-Länsi otteluita E-, D- ja C-ikäisten sarjoissa. Sastamalan Kumurin pelaajia nähdään näissä kamppailuissa kolme sekä vielä yksi pelinjohtajakin.

E-ikäisten Itä-Länsi pelataan tuona päivänä uudella Varilan kentällä Sastamalassa. Pelaajia otteluihin tulee akselilta Haminasta Laitilaan ja siltä väliltä. Sastamalan Kumuri sai tapahtumaan kaksi edustajaa. E-poikien pelisarjan Itä-Länsi ottelussa pelaa Joel Teittinen. Hänellä on varmasti kotikenttäetu tai ainakin taatusti lyhin pelimatka tuona päivänä, sillä Joel asuu alle kilometrin päässä kentästä. Kumurin E-poikien valmentaja Tommi Joensuu on valittu samaan otteluun Lännen joukkueen pelinjohtajaksi.

Kumurilta on edustus myös D-ikäisten Itä-Länsi tapahtumassa, joka järjestetään samana päivänä Janakkalassa. Kumurin D-tytöillä on ollut vahva loppukesä ja se on huomioitu valinnoissa, sillä kaksi pelaajaa pääsee edustamaan seuraa tapahtumaan. Tyttöjen pelisarjaan Lännen joukkueeseen valittiin Jutta Hirvonen ja Pihla Joensuu. Molemmat ovat sekä lyöneet että tuoneet kesän aikana tyttöjen sarjassa yli 30 juoksua ja esiintyneet myös Kumurin naisten aluesarjan peleissä.

C-ikäisten pelitapahtuma on Helsingissä. Kumurilta ei ole edustusta pääkaunkiseudulla, eihän seuralla ole edes tuon ikäluokan joukkueita.

Sastamalan Kumuri onnittelee valittuja ja toivottaa rutkasti pelionnea arvo-otteluihin!