Kumurin naisilla askel uudelle tasolle

2.11.2022

Ensi kesänä Kumurin naiset esiintyvät sekä maakunta- että aluesarjassa.

Ensi kesänä Kumurilla pelaa kaksi naisjoukkuetta sarjassa - sekä aluesarjassa että sarjaporrasta ylempänä maakuntasarjassa.

Kun Kumurin Ladyt kaksi vuotta sitten syksyllä halusivat lähteä kokeilemaan ”oikeaa pesäpalloa”, on tarina Sastamalan naispesäpallossa sen jälkeen lähes satumainen. Vaikka korona on yrittänyt välillä kampittaa, on joukkue nyt pelannut kaksi kesää naisten aluesarjaa.

Ensimmäinen kesä meni opetellessa peliä. Toisena kesänä opeteltiin jo voittamaan. Joukkue pelasi tänä vuonna upean kesän naisten aluesarjassa sijoittuen toiseksi. ”Opinnot oikeasta pesiksestä” ovat edenneet niin pitkälle, että seura ja joukkue päätti nyt ottaa seuraavan askeleen.

Innostuksen siivittämänä Sastamalan Kumuri haki sarjaporrasta ylempää naisten maakuntasarjapaikkaa lounaislohkosta kaudelle 2023. Joukkue jatkaa pääosin samalla pelaajaryhmällä tulevaan kauteen. Sastamalan Kumuri pelaa kaudella 2023 sekä naisten maakuntasarjaa että naisten aluesarjaa!

Naisjoukkueen harjoitusringissä on 17 pelaajaa: Senja Hakkarainen, Mari Helisevä, Sanna Hinkkanen, Marjo Iivari, Anni Jääskelä, Linda Kaasalainen, Kertu Koiv, Milla-Maria Kortelahti, Anne Laukkanen, Virpi Lehto, Airi Moisiomäki, Inge Nieminen, Teresa Niiranen, Saara Peurala, Julia Ruisniemi, Salla Sankari-Koskinen ja Saga Stenberg. Joukkueen harjoituksia ohjaa Mika Mikola. Tämän lisäksi seurassa on 12 C-tyttöpelaajan joukkue, josta täydennetään sekä maakunta- että aluesarjajoukkuetta.

- Onhan tämä rohkea askel hypätä kohti kovempia pelejä. Pelasimme keväällä harjoituspelin Kokemäellä maakuntasarjan joukkuetta vastaan ja voitimme sen, muistaakseni juoksulla molemmat jaksot. Toki KK-V:n joukkue ei sitten kesällä saanut jaksoakaan maakuntasarjassa, joten tarkka mittari sarjan tasosta tuo ei ole. Ja onhan oma pelikin kehittynyt huimasti tämän kesän aikana, arvelee tulevia perjantain harjoituksia suunnitteleva Mikola innoissaan.

- Molemmissa sarjoissa joukkueet saavat varmasti tiukempaa kyytiä kuin tänä kesänä. Haaste on otettu vastaan ja työnteko on jo käynnissä, tuumaa Mikola nöyrästi.

Katsojille tämä on herkkua, sillä ensi kesänä on tiedossa tuplamäärä naisten pesismatseja Varilan uudella kentällä!