Joululahjaksi vappurieha - Manse kohtaa Pesäkarhut Varilassa

22.12.2022 klo 14

Manse tuo Superpesiskauteen valmistavan ottelunsa Sastamalaan Varilan uudelle hiekkatekonurmelle.
Pesäkarhut on tunnettu yli 1000 katsojan keskiarvosta kotiotteluissaan. Monikohan rientää Sastamalaan omiaan kannustamaan vapun alla?

Nyt hellitään pesäpallon ystäviä Sastamalassa! Voisi kai puhua kunnon joululahjasta, kun saimme tiedon, että ensi keväänä Varilan kenttä saa huippujoukkueiden kasteen kahden kovan naisten Superpesisjoukkueen kesken. Manse PP Tampereelta ja Pesäkarhut Porista kohtaavat Supervappuetkoilla lauantaina 29.4. klo 15 alkavassa ottelussa Sastamalan uudella pesiskentällä.

Viime kesänä Manse voitti runkosarjan ja Pesäkarhut oli kakkosena. Lopulta Manse jäi hopealle Jyväskylän jälkeen ja porilaisten osana oli jäädä neljänneksi hävittyään pronssimitalit Lapualle. Manse ja Pesäkarhut ovat tulleet hyvinkin tutuiksi keskinäisissä pudotuspelisarjoissa eli loppuottelussa 2017 ja välierissä 2018, 2019 ja 2020.

Pesäkarhut on 2000-luvun kestomenestyjä. Seuralla on yhteensä kaksi SM-kultaa, kuusi SM-hopeaa ja kymmenen SM-pronssia. Mitalittomia kausia 2000-luvulla on vain 2000, 2003, 2007, 2015 ja 2022. Manse PP pelasi Superpesiksessä ensimmäisen kauden 2016. Suomen mestaruus tuli Tampereelle heti 2017, sen jälkeen SM-hopeaa 2018, 2020 ja 2022 sekä SM-pronssia 2021.

Pesäkarhujen pelinjohtaja Jarkko Pokela on saanut nauttia kullasta kummankin seuran väreissä eli mestarijoukkueissa 2017 Manse ja 2021 Pesäkarhut. Keskinäisiä pelaajasiirtojakin on joitakin, esimerkkinä Mansen mestaruuden yksi pääarkkitehti Ida Lähde pelaa nyt Pesäkarhuissa ja porilainen Kiira Kautto vaihtoi juuri tulevaksi kaudeksi Mansen väreihin.

Sastamalan Kumuri rakentaa vapun alle tällä hetkellä kaksipäivästä Supervappu tapahtumaa. Luvassa on säkenöivän huippupelin lisäksi myös koko perheen pesisriehaa aina perheen pienemmistä lähtien. Olepa kuulolla jo alkuvuodesta. Ja merkitse iso merkki jo nyt ensi kevään kalenteriisi 29.4. ja 30.4. päivien kohdalle!

Sastamalan Kumuri toivottaa rauhallista joulun aikaa ja menestyksekästä uutta vuotta 2023.