Vappuriehan pelissä Manse kohtaa Tahkon

27.1.2023 klo 09

Varilan kentällä pelataan Superpesisjoukkueiden välillä ensimmäinen ottelu lauantaina 29.4.
Manse PP on viime kesän hopeajoukkue ja hallitseva hallimestari.
Tahkoa ennustellaan tulevan kesän mustaksi hevoseksi.

Varilan kenttä saa kasteen kahden naisten Superpesisjoukkueen kesken, kun Manse PP Tampereelta ja Hyvinkään Tahko kohtaavat Supervappuetkoilla lauantaina 29.4. klo 15 alkavassa ottelussa Sastamalan uudella pesiskentällä.

Manse PP:n piti alun perin kohdata Pesäkarhut Porista, mutta tuo peli onkin viikkoa myöhemmin Tampereella. Herkkua on silti Sastamalaan luvassa.

Hyvinkään Tahko tunnetaan pesäpallon erikoisseurana, joka on ollut nykyisistä superpesisseuroista pisimpään yhtäjaksoisesti edustettuna miesten Superpesiksessä. Menestystä löytyy silti naistenkin puolelta. Tahko on juhlinut naisten Suomen mestaruutta 1979 ja 1983 sekä voittanut yhden naisten SM-hopean ja kolme SM-pronssia.

Alkavalle kaudelle Tahkon Leidit lähtee uudistuneena. Kasvattajaseuralleen Pesäkarhuille Suomen mestaruuden 2021 ratkaissut Pinja Arbelius jatkaa Joensuusta Hyvinkäälle ja Itä-Länsi-lukkari Lotta Nummikari siirtyy seuraan helsinkiläisestä Roihuttarista. Kolmas porilaislähtöinen pelaaja joukkueessa on niin ikään naisten Itä-Lännestä tuttu toisen polven huippupesäpalloilija Sini Mäkelä. Omista kasvateistaan Tahko odottaa paljon Lotta Vahvelaiselta, joka takoi viime kesänä harvinaislaatuiset kolme kunnaria yhteen otteluun Tahkon yllätettyä kotonaan Jyväskylän Kirittäret.

Manse PP on sarjan kovimpia joukkueita. Viime kesänä Manse voitti runkosarjan. Lopulta Manse jäi hopealle Jyväskylän jälkeen. Manse PP pelasi Superpesiksessä ensimmäisen kauden 2016. Suomen mestaruus tuli Tampereelle heti 2017, sen jälkeen SM-hopeaa 2018, 2020 ja 2022 sekä SM-pronssia 2021.

Tällä hetkellä molemmat joukkueet keskittyvät halli-SM turnauksiin. Manse onkin hallitseva hallimestari.

Sastamalan Kumuri rakentaa vapun alle tällä hetkellä kaksipäivästä Supervappu tapahtumaa. Luvassa on säkenöivän huippupelin lisäksi myös koko perheen pesisriehaa aina perheen pienemmistä lähtien. Onhan iso merkki jo nyt kevään kalenterissasi 29.4. ja 30.4. päivien kohdalla!