Kumurin naiset hakivat pelituntumaa

23.4.2023

Kumurin naisjoukkue nautti, kun pääsi ensi kertaa tänä kesänä pelaamaan Humppilassa. Kuva: Sari Salo
Paluun kentille tehnyt Julia Ruisniemi oli yksi päivän positiivisista Kumurin pelaajista. Kuva: Sari Salo

Pesiskausi on sitten avattu! Kumurin naisten maakuntasarjajoukkue teki sen tänään Humppilassa harjoitusturnauksessa.

Sastamalan Kumurin naisten maakuntasarjassa pelaava joukkue kohtasi turnauksessa emäntäjoukkue Humppilan Veikot sekä Ylöjärven Pallon. Pelit olivat tänä kesänä sarjaporrasta ylempänä pelaavalle Kumurille melko opettavaisia.

Humppilan Veikot ja Kumuri jännittivät kauden avausta melkoisesti, sillä avausjakson kaikki juoksut tulivat enemmän tai vähemmän räpeltelyjen seurauksena molemmille osapuolille. Kumpikin joukkue muokkasi toiselle jaksolle kokoonpanoaan ja Kumuri onnistui siinä paremmin vieden sen selkeästi. Kotiutuskisassa kotijoukkue oli niukasti parempi ja voitti 2-1 (4-3, 0-11, 4-3).

Ylöjärven Pallon joukkue koostuu useammasta entisistä ylempien sarjojen pelaajista ja se kyllä näkyy pelikentällä. Kumuri oli ensin aivan helisemässä, mutta muutokset toiselle jaksolle auttoivat jälleen. Ylöjärvi vei pelin 1-0 (12-2, 1-1).

- Tiesimme, että ylempi sarjaporras on kovempi. Pelaaminen oli valtavan positiivinen kokemus. Tekemistä riittää vielä ennen kuin saamme pelimme uomiinsa, luonnehti pelinjohtaja Mika Mikola kauden ensimmäisiä peliesityksiä.

Kumurin naisten aluesarjajoukkue pelaa kauden ensimmäisen harjoitusottelun keskiviikkona 26.4. Varilassa kohdaten klo 18 Pesäsudet Säkylästä. Maakuntasarjajoukkueen seuraava harjoituspeli on puolestaan supervapun lämmittelypelinä lauantaina 29.4. klo 10.30 ja pelikumppanina on Loimaan Palloilijat.