Pesisautotoiminta on jo käynnistynyt

27.4.2023

Pesisauton kanssa matkaavat ohjaajat Laura Koivunen ja Lauri Myllymäki.

Sastamalan koulut ovat tällä viikolla jo saaneet kokea pesiauton vierailuista.

Tällä hetkellä pesisauto kiertää aktiivisesti joka arkipäivä kouluja tai päiväkoteja. Iltatoiminta starttaa 8.5. ja suuntaa läpi kesän maanantaisin Häijäälle, tiistaisin Kiikoisiin, keskiviikkona Suodenniemelle ja Karkkuun sekä torstaina Kiikkaan ja Stormiin.

Pesisauto tuo paikalle ohjaajan ja kaikki pesäpallon harrastamiseen tarvittavat välineet kuten mailat, räpylät, pallot, lyöntitutkan ja -verkon kuin pehmovälineet pieniä lapsiakin ajatellen.

Lady-Pesis on ollut joka kesä erittäin suosittua Varilassa. Pesisauton myötä Lady-Pesistä viedään ensi kertaa nyt myös Häijäälle ja Kiikoisiin. Ladyt pääsevät iskemään palloa maanantaisin Häijäällä ja tiistaisin Kiikoisissa Toukolan koulun kentällä. Samoilla kentillä ennen Ladyja on lasten vuoro pesiskoulun merkeissä.

Aivan uutta matalan kynnyksen toimintaa on perhepesis. Perheet pääsevät palloilemaan keskiviikkoisin Suodenniemen ja Karkun kentillä sekä torstaisin Kiikan ja Stormin kentillä. Tarkemmat tiedot aikatauluista löytyvät Sastamalan Kumurin kotisivuilta.

Pesisauto sopii mainiosti myös työhyvinvointia edistäviin tapahtumiin, kylien ja yhdistysten teemailtoihin, yritysten markkinointitapahtumiin, henkilöstön virkistyspäiviin tai vaikka polttareihin ja illanviettoihin. Pesisautoa voi siis tilata myös erilaisiin tilaisuuksiin.

Sastamalan Kumuri sai Opetus- ja kulttuuriministeriöltä seuratoiminnan tukea 17.000 euroa pesisautotoiminnan pyörittämiseen. Pesisautotoiminnan tämän vuoden budjetti on yli 38.000 euroa.