Kumurin naisille yllätysvoitto Ulvilassa

22.5.2023

Yllätysvoitolla Ulvilasta Kumurin naiset ovat sarjan kärkijoukkue ainakin hetken aikaa. Seuraava kotiottelu on jo tämän viikon torstaina.

Naisten aluesarja avattiin tänään Ulvilassa. Kumurin päivän motto oli "nauti onnistumisista". Ja senhän Kumurin naisten aluesarjajoukkue tekikin. Kaikkien yllätykseksi Kumuri haki vierasvoiton 1-2 (6-2, 8-11, 0-2).

Ensimmäisellä jaksolla Kumurin joukkue selvästi jännitti. Tämä näkyi vaisuna pelinä kaarella. Ulkokentällä sen sijaan joukkue piti hyvin tasoa yllä. UPV aloitti kuitenkin vahvasti ja teki tasaisesti juoksuja voittaen jakson 6-2. Avausjakson loppu antoi kuitenkin jo osviittaa Kumurin heräämisestä.

Toisella jaksolla Kumuri syttyi kunnolla peliin. Juoksuja tehtiin tasaiseen tahtiin vuorostaan vierasjoukkueen toimesta, yhdessäkään vuoroparissa ei jääty nollille. Vastustaja sen sijaan nollattiin kahdesti. Jakso Kumurille 11-8.

Supervuoroparissa Kumuri aloitti sisältä tehden kaksi juoksua. UPV ei onnistunut tällä kertaa juoksujen teossa. Näin ollen peli Kumurille pistein 2-1.

Edes vastustajan kolme kunnaria eivät pelastaneet tänään heidän joukkuettaan Kumurin naisten onnistuessa toinen toisensa perään. Ihan huikeita suorituksia kaikilta niin mailan varressa kuin räpsä kädessäkin. Kaaripelin herääminen ja lyöntitaktiikan muutos tauolla auttoivat joukkuetta kovasti. Varma kentälle meno ja tarkat kotiutuslyönnit olivat joukkueen erityisiä vahvuuksia tänään.

Tasaisesta joukosta pelin parhaana palkittiin kakkosrajaa uhkaavasti useasti paukutellut joukkueen juniori Iida Hynnä. Ulvilassa lyönti-iskussa olivat erityisesti Mari Helisevä, Airi Moisiomäki, Saara Peurala ja Milla Ylijoki, jotka toisella jaksolla löivät vuoroin rajasta läpi tai tarkasti saumasta etenijän kotiin. Kiikoisten kaksikko Julia Ruisniemi ja Linda Kaasalainen hakivat palloja ulkokentällä upeasti. Kaasalainen ehti tuomaankin neljä juoksua. Lukkari Jutta Hirvonen pelasi erinomaisen pelin ja sotki juuri ratkaisevissa paikoissa kotijoukkueen tilanteen rakentelut.

Joskus talvella pohdimme, että olisi kiva, jos edes yhden pelin voittaisimme tänä kesänä. Taitaa olla aihetta tavoitteen uudelleen tarkasteluun, vitsaili pelinjohtaja Mika Mikola, joka samalla muistutti, että Kumurin naiset ovat sarja-avauksen jälkeen sarjakärki ainakin kolmen päivän ajan.

Ottelun tilastot

Seuraava ottelu on torstaina, jolloin kiilaan Varilassa klo 18.00 asettuu pelikumppaniksi Ylöjärven Pallo.