Miten Kumuri lähtee juhannuksen viettoon?

23.6.2023 klo 08

Kumurin D-pojat napsivat kesäkuussa yhden voiton peittoamalla Köyliön Lallit.

Kun juhannus koittaa ja kesä on puolivälissä, on myös syytä tutkailla, miten Sastamalan Kumurin ns. kevätjakso on joukkueilta sujunut.

E-POJAT ovat saavuttaneet kuudesta pelistä yhtä paljon voittoja ja tappioita eli kolme kumpiakin. Sarja on hyvin tasainen ja joukkue majailee tällä hetkellä sarjataulukon neljäntenä lohkossa C.

E-TYTÖT pelaa vasta ensimmäistä kautta ja se näkyy otteissa. Joukkue on kyllä tehnyt melko paljon juoksuja, mutta päästänyt niitä tuplamäärän. Neljästä pelistä on kertynyt roimasti kasvattavaa pelikokemusta, ja voittotilin avaaminen odotuttaa. Sarjataulukossa Kumuri on jumbona.

F-TYTÖT ovat mitelleet pienpesisturnauksissa hyvällä menestyksellä. Peli-ilme on hyvin iloinen ja asenne oppivainen. Siksi kai suurin osa peleistä on päättynyt voitokkaasti. Pienpesisturnauksista ei pidetä mitään sarjataulukoita.

D-POJAT ovat kohdanneet C-lohkonsa jokaisen joukkueen kerran ja saavuttanut yhden voiton. Parannettavaa vielä jää, jotta sijoitus sarjataulukossa kohenee.

C-TYTÖT ovat olleet seuran ahkerin porukka. Joukkue ehti pelaamaan jo kaikki yhdeksän alkusarjan peliä. Näistä kertyi kaksi voittoa ja sarja jatkuu heinäkuun lopulla alemmassa sijoitussarjassa. Sijoitus sarjassa on seitsemäs, mutta monella muulla joukkueella on vielä pelejä pelaamatta.

MIEHET ovat pelanneet täysin päinvastoin kuin C-tytöt eli aloittivat sarjan vasta viikko ennen juhannusta. Jatkuvat ottelusiirrot kaikkien eteläisen alueen läntisen lohkon joukkueiden kesken on aiheuttanut sen, että sarjataulukko on vielä hyvin tyly.

NAISTEN ALUESARJA on yllätyksellisessä sarjatilanteessa, sillä Kumuri johtaa. Kumuri on jo pelannut puolet kesän peleistään eli enemmän kuin UPV ja YPA, mutta ennakolta menestymisodotuksia ei juuri ollut. Harmillisempaa joukkueiden näkökulmasta on se, että sarja kutistui luopumisten jälkeen.

NAISTEN MAAKUNTASARJA on sarjatasoltaan kovin sarja Kumurin joukkueilta eikä tässäkään suurempia menestysodotuksia ole. Kumuri on kuitenkin pelannut ennakkoluulottomasti ja majailee lounaislohkon (B) sarjataulukossa kolmantena juhannuksen viettoon lähtiessä.

Juhannuksen jälkeen Varilan kentällä pelataan seuraavasti:

ma 26.6. klo 18.00 Miehet Kumuri - Hukka-Ukot (Säkylä)

ti 27.6. klo 18.00 E-pojat Kumuri - Pesäkarhut Pori

ke 28.6. klo 18.00 E-tytöt Kumuri - Loimaan Palloilijat junioripesis