Naiset voittoon supervuorossa

10.8.2023

Kumurin naisten aluesarjajoukkue palasi heinäkuun harhailujen ja pitkän pelitauon jälkeen voittokantaan torstaina Varilassa. Pelikumppanina ollut Ylöjärven Pallo jäi Kumurin ulkopelin pihteihin ja tällä kertaa vähäjuoksuinen peli päättyi Kumurille supervuoron jälkeen 2-1 (2-3, 3-2, 1-0).

Ensimmäinen jakso eteni hämmästyttävällä tavalla ilman juoksuja kolmen vuoroparin verran. Vasta viimeisen vuoron aloittavalla Ylöjärvi tekaisi yhdellä kunnarilyönnillä kolme juoksua. Kumuri kykeni kaventamaan Mari Helisevän ja Saara Peuralan lyönneillä. Koska tämä ei riittänyt, avausjakso merkittiin vierailijoille juoksun erolla.

Toisella jaksolla Kumuri aloitti juoksun teon Airi Moisiomäen hyvällä lyönnillä. Seuraavissa juoksuissa arkkitehtinä oli Pihla Joensuu ensin lyöjänä ja sitten tuojana. Nyt puolestaan Ylöjärvi suoritti takaa-ajoa, mutta se päättyi kotijoukkueen juoksun paremmuuteen.

Supervuorossa Pihla Joensuu teki selväksi, kuka palkitaan kentän parhaana. Ensi hän löi Kumurin johtoon ja sitten lukkarina irrotti etenijän niin hämäyksellä kuin taktisella väärällä. Kaksi juoksua ottelussa toivat Melina Jalonen ja Linda Kaasalainen.

Aluesarjassa Kumuri pelaa vielä kaksi peliä. Viikon kuluttua torstaina se kohtaa viimeisessä kotiottelussa Ulvilan Pesä-Veikot. Ja tätä seuraavalla viikolla joukkue päättää kauden vieraspelissä Ylöjärvellä.