Kumuri mietti jo tulevaa, Supervappu halutaan uusia

29.10.2023

Kumurin aktiiviporukkaa kokoontui noin 30 henkilön voimin pohtimaan tulevaisuutta.
Tapahtumien ja pesisviikon lisäksi myös muu -taulu sai paljon ideoita.

Sastamalan Kumuri vietti jälleen tänään syksyistä tulevaisuuspäivää. Vareliuksen koululle oli saapunut noin 30 henkilöä, jotka saivat kiitokseksi tästä kaudesta nauttia hieman purtavaa ja sitten miettiä mitä seurassa ensi kaudella tehdään.

Kumurin puheenjohtaja Sami Ristimäki muistutti päivän tervehdyspuheenvuorossa seuratoiminnan olevan kuin palapeli. Pelaaminen edellyttää pelaajien lisäksi innokkaita valmentajia, aktiivisia vanhempia, sitoutuneita tuomareita, kasvavassa määrin osallistuvia talkoolaisia sekä yhdistyksen hallituksen. Näitä oli tänään paikalla.

Paikalla ollut porukka listasi ensin Kumurin tämän vuoden onnistumisia ja lista oli varsin pitkä. Supervappu avasi hyvin monipuolisen kauden. Se olikin eniten tykätty asia tässä kaudessa ja jatkoa toivottiin heti.

Varilan pelikenttä oli todella aktiivisessa käytössä. Kehuja saivat niin uudet innostuneet pikkutytöt yhteishengestään kuin miehet voittopeleistään. Pesisautotoimintaan paneuduttiin tarkemminkin ja sen merkitys on tänä kesänä ollut huomattava.

Kauden 2023 läpikäynnin jälkeen tartuttiin tusseihin ja post it -lappuihin. Ideoita ensi kesäksi tuli niin, että seinä värittyi vinhaa vauhtia.

Superpesiksen näytöspeliä halutaan ensi keväällekin, samoin fanimatkaa kesällä johonkin peliin. Uutena tapahtumalistalle kirjattiin Pesisfestarit. Mitähän tämä mahtaa pitää sisällään?

Kumuri toteuttaa ensi vuonna viikolla 20 Pesisviikon. Silloin on ainakin alakoulujen pesisturnaus torstaina 16.5. ja perjantaina Mailan päivänä Lyöntitalkoot. Kumuri aikoo myös jalkautua torille ja pyytää Superpesiksen pelaajaa piipahtamaan Sastamalassa.

Tulihan niitä muitakin ideoita. Ainakin viisivuotiaan Kumurin faniasut halutaan pistää uusiksi. Ja edellä mainittujen nostojen lisäksi listaan mahtui parikymmentä muutakin toivetta. Niin sanotusti kansa on puhunut.