Kumurin pesisliikkari on nyt Kunnariketun pesisliikkari

16.4.2024

Kunnarikettu on mukana pesisliikkarissa.

Pesäpalloliitto on uudistanut pesisliikkaria, sillä se on nyt Kunnariketun pesisliikkari. Kunnariketun pesisliikkari on liikuntaleikkikoulu, jossa kannustetaan lapsia aktiivisuuteen ilon ja onnistumisten kautta.

Tärkeintä Kunnariketun pesisliikkarissa on monipuoliseen liikunnallisuuteen kannustaminen, ryhmässä toimimisen opettelu sekä tunne- ja vuorovaikutustaitojen omaksuminen leikin varjolla. Pesisliikkarissa lapsi oppii motorisia perustaitoja sekä pesäpallon alkeita leikinomaisesti. Liikunnallisuuden lisäksi tuokioissa opetellaan joka kerta tunne- ja vuorovaikutustaitoja. Tunne- ja vuorovaikutustyökalut on tuotettu yhteistyössä Ympyräisten kanssa.

Uudessa pesisliikkarissa mukana seikkailee Pesäpalloliiton maskotti Kunnarikettu innostaen lapsia liikkumaan. Kunnariketun pesisliikkari kannustaa lapsia liikkumaan myös perheensä kanssa liikkarin ulkopuolella erilaisten tehtävien avulla.

Kunnariketun pesisliikkarissa osallistujat saavat esimerkiksi kotitehtävävihon, jossa lapsi liikkuu yhdessä perheen kanssa. Suoritetuista kotitehtävistä saa Kunnariketun tarroja.

Sastamalan Kumuri on myös mukana toteuttamassa Kunnariketun pesisliikkaria. Kumurilla tulee kesän aikana olemaan kaksi 4-7 -vuotiaiden liikkariryhmää. Tiistaisin pikkulapset hakevat ensikontaktia lajiin Kiikoisissa Toukolan kentällä klo 17.00-18.00. Torstaina Vareliuksen koulun kentällä liikkarilaiset kokoontuvat klo 17.00-18.00.

Pesisliikkarin hinta on 40e, sisältäen seuran jäsenmaksun, ohjatut harjoitukset, välineiden käytön ja Kunnariketun pesisliikkarin kotitehtävävihon

Aloitus tapahtuu äitienpäivän jälkeisellä viikolla. Toimintaa on viikoittain läpi kesän aina syyskuun alkuun saakka. Molempiin ryhmiin otetaan 15 ensimmäisenä ilmoittautunutta lasta. Ilmoittautuminen liikkariryhmiin on käynnissä täällä.