Mansen ja Porin naiset vetävät väkeä Varilaan

19.4.2024

Varilan kentällä tehdään pohjatöitä siihen, että katsomotila laajenisi.

Maailman parasta naispesistä on tarjolla jo heti vapun jälkeen Sastamalassa, kun viime kauden finalistit eli hallitseva mestari Pesäkarhut Porista ja hopeajoukkue Manse PP Tampereelta kohtaavat Varilan kentällä.

Molemmat joukkueet ovat viime kesien kestomenestyjiä. Talvisuperin lopputurnauksessa molemmat saavuttivat mitalin, mutta joutuivat kuitenkin nuolemaan näppejään Lapuan Virkiän vietyä mestaruuden peittoamalla finaalissa Mansen. Pesäkarhut voitti pronssia hallikauden sarjasta.

Tällä hetkellä naisten Superpesis on yleisömääriltään katsotuin naisten palloilusarja. Kaudella 2023 runkosarjan yleisökeskiarvo oli 661 katsojaa. Superpesis on Suomessa paitsi kärkietenijä, myös suunnannäyttäjä ja esimerkki naisten joukkueurheilussa. Pesäkarhut ja Manse PP ovat vielä näiden kärkietenijöiden eliittiä, sillä viime kauden katsojakeskiarvot olivat molemmilla seuroilla upeat. Porissa ottelua seurasi keskimäärin 1227 silmäparia ja Tampereella 1198 kannattajaa. Viides ja viimeinen finaali Kaupissa kokosi loppuunmyytynä 2880 katsojaa.

Sastamalassa pelattavan näytösottelun suurin kysymysmerkki järjestävälle taholle eli Sastamalan Kumurille on katsomokapasiteetin riittävyys. Kumuri on myynyt peliin jo ennakkoon 400 lippua ja odottelee paikalle 600 katsojaa.

- Kovasti etsimme katsomoja niin Pirkanmaalta, Satakunnasta kuin Kanta-Hämeestäkin. Toivomme ainakin 600 saavan istuinpaikan. Samalla esitämme toiveen paikallisille saapua kentälle pyörällä tai kävellen, sillä Varilan seutu ei tarjoa kovinkaan montaa parkkipaikkaa, toivoo Sastamalan Kumurin puheenjohtaja Sami Ristimäki.

Viimeinen kenraaliharjoitus ennen naisten Superpesiksen sarjakauden alkua pelataan siis lauantaina 4.5. klo 15.00 alkaen Varilan kentällä.

Ennakkospekulaatiot Superpesiskauteen 2024 sekä joukkue- ja pelaa-arviot löydät täältä.

Lue juttua naisten Superpesiksen tulevaisuudesta täältä.